Humenčan sa v Rakúsku nestratil

Premiérový štart v silnej medzinárodnej konkurencii najvýznamnejších kopcových pretekov sezóny, v rakúskom Rechbergu, má za sebou Humenčan Peter Prokopčák. 


Azda nenájdeme fanúšika pretekov automobilov do vrchu, ktorý by nepoznal najvýznamnejšie kopcové preteky Starého kontinentu. Špičku pomyselného ľadovca tvorí jednoznačne klasika v rakúskom Rechbergu, centrom ktorého je mestečko Tulwitz na úpätí rakúskych Álp, ležiace asi 20 km severne od Grazu.

„Veľmi som sa na tieto preteky tešil,“ priznával Peter Prokopčák, ktorý v aktuálnej sezóne plánuje absolvovať všetky preteky Majstrovstiev Slovenska.


A aj v Petrovom prípade platí stará pravda, že „na prvýkrát“ sa nezabúda.

„Ešte nikdy som v zahraničí neštartoval a tak to pre mňa bola nielen výzva, ale aj malý sviatok. Navyše rovno na najvýznamnejších pretekoch Majstrovstiev Európy, kde sa stretla takmer celá európska špička.“  


Rechberg sa do slovenského kopcového kalendára vrátil po niekoľkých rokoch, no nič nestratil zo svojho kúzla a súťažnej náročnosti. Popri európskom a slovenskom šampionáte sa tu tentoraz jazdili súbežne aj národné majstrovstvá Rakúska a Slovinska. Nečudo, že na štarte bolo cez 230 pretekárov!

„Bol to úžasný zážitok,“ popisuje svoje dojmy a pocity talentovaný Humenčan. „Celý priestor žil automobilovým víkendom. Z každej strany som počul iný jazyk a pritom sme si všetci rozumeli a tvorili jednu veľkú športovú rodinu. Škoda, že zo Slovenska nakoniec štartovalo iba šesť pretekárov, no o to viac sme držali pokope.“ 


Podľa štandardného formátu podujatí Majstrovstiev Európy sa v sobotu jazdili tréningové jazdy a v nedeľu boli potom na programe dve súťažné jazdy, súčet časov ktorých určil konečné poradie.

„Do prvej tréningovej jazdy nám trochu popršalo, no aspoň som mal možnosť sa oboznámiť s charakterom trate. Zvyšné tréningové jazdy sme už išli za sucha. Celkom rýchlo som si na trať zvykol a podarilo sa mi každou jazdou svoj čas vylepšiť. Pred nedeľňajšími pretekmi som nemal veľké očakávania, no v silnej konkurencii som sa snažil zajazdiť najlepšie ako som vedel,“ približuje preteky pilot tímu PD Performante, ktorý do sezóny štartuje s vozidlom Honda Civic Type-R v triede 5. „Trať v Rechbergu je veľmi pekná a rýchla. Vedel som však, kde sa asi výsledkovo môžem zaradiť a preto som sa hlavne snažil jazdiť vyrovnané jazdy. Myslím, že to sa mi podarilo a víkend preto môžem hodnotiť pozitívne. Bola to pre mňa obrovská skúsenosť. Som za ňu vďačný a určite mi to pomôže v ďalšom progrese. Za to, že som si mohol zajazdiť na jednej trati so súčasnými európskymi hviezdami, patrí veľká vďaka aj mojim partnerom, rodine a všetkým, ktorí ma podporujú. Veľmi si to vážim. Ďakujem aj kamarátom, ktorí mi pomáhajú s technickou prípravou auta, ktoré znova výborne fungovalo.“


Len týždeň po tomto vrcholnom podujatí Majstrovstiev Európy v Rakúsku bude Peter Prokopčák štartovať v poľskej Korczyne, kde počas prvého májového víkendu pokračujú Majstrovstvá Slovenska už tretím podnikom sezóny. Ani tu Humenčan ešte neštartoval a čaká ho súťažná (poľská) premiéra. Oproti Rakúsku má však malú výhodu v tom, že na pretekoch v Korczyne sa bol pozrieť už vlani ako divák. V Poľsku sa bude jazdiť na dva súťažné dni, keď dopoludnia budú na programe vždy dve tréningové jazdy a popoludní dve súťažné jazdy. 


Ľuboš Kašický